پشتیبانی تجهیزات رایانه

چگونه از پشتیبانی فنی IT استفاده کنیم؟

هنگامی که با مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری مواجه می شوید،با چه استانداردی از کارشناسان فناوری اطلاعات بیمارستان کمک خواهید گرفت..

به طور حتم در وقت های مختلف با مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری مواجه شده اید و خواسته اید در اسرع وقت آن مشکل رفع گردد. در این مطلب می خواهیم شیوه استاندارد دریافت خدمات پشتیبانی فنی حوزه فناوری اطلاعات را برای شما همکار گرامی مرور کنیم:

حوزه شبکه کامپیوتری:

در صورتیکه با مشکل عدم اتصال به سامانه های تحت WEB یا سیستم اطلاعات بیمارستانی (HIS) و یا سیستم مالی «روزآمد» نتوانستد وصل بشوید، ابتدا موارد ذیل را بررسی نمایید:

1- در سمت راست نوار وظیفه «Task bar» به علامت اتصال شبکه دقت نمایید: در صورتیکه با علامت ضربدر قرمز بر روی آن مواجه شدید یعنی اتصال کابل شبکه شما قطع می باشد:

راه حل: بررسی کنید اتصال دو طرف کابل شبکه شما در محل خود (دیوار و پشت Case) به خوبی و محکم وصل باشد. در صورتیکه ارتباط برقرار باشد، کنار اتصال کابل شبکه شما با رایانه تان، یک/دو چراغ سبز و نارنجی شروع به چشمک زدن می کنند و علامت مربوط به اتصال شبکه در محل پیشگفت بصورت یک مربع با یک علام مثلث هشداری همراه خواهد شد. حال مجدد برای ورود به سامانه ها تلاش کنید.

2- در صورتیکه مشکل از مرحله 1 نبود، سایر نرم افزارهای تحت شبکه را بررسی کنید، بعنوان مثال: اتصال به اتوماسیون اداری، اتوماسیون تردد کسرا، در صورتیکه مشکلی در باز شدن سایر سامانه ها وجود نداشته باشد، بطور اختصاصی یک سامانه شما مشکل دارد که در این حالت با داخلی 235 تماس گرفته و مشکل را اعلام می دارید؛ در صورتیکه همکاران شما بتوانند از طریق راهنمایی تلفنی یا دسترسی از راه دور مشکل را حل نمایند این کار را انجام داده و بطور طبیعی در سریعترین زمان مشکل شما مرتفع می گردد؛ اما در صورتیکه این شیوه مقدور نباشد، در اولین فرصت به محل کار شما مراجعه خواهد شد و مشکل بصورت حضوری بررسی و چاره اندیشی می شود؛ ان شاءالله در این مرحله مشکل با انجام تنظیمات لازم حل می شود و کار تمام!

حوزه نرم افزاری:

در صورتیکه با مشکل نرم افزاری مواجه شدید، با داخلی 235 تماس گرفته و مشکل را اعلام می دارید؛ در صورتیکه همکاران شما بتوانند از طریق راهنمایی تلفنی یا دسترسی از راه دور مشکل را حل نمایند این کار را انجام داده و بطور طبیعی در سریعترین زمان مشکل شما مرتفع می گردد؛ اما در صورتیکه این شیوه مقدور نباشد، در اولین فرصت به محل کار شما مراجعه خواهد شد و مشکل بصورت حضوری بررسی و چاره اندیشی می شود؛ ان شاءالله در این مرحله مشکل با انجام تنظیمات لازم حل می شود و کار تمام!

حوزه سخت افزاری:

در صورتیکه با مشکل سخت افزاری مواجه شدید، با داخلی 235 تماس گرفته و مشکل را اعلام می دارید؛ در صورتیکه همکاران شما بتوانند از طریق راهنمایی تلفنی مشکل را حل نمایند این کار را انجام داده و بطور طبیعی در سریعترین زمان مشکل شما مرتفع می گردد؛ اما در صورتیکه این شیوه مقدور نباشد، یا مسئله به گونه ای خاص حائز اهمیت باشد، راهنمایی های لازم جهت کاهش آسیب احتمالی سخت افزاری به شما ارائه می گردد و شما می بایست آنها را رعایت کرده یا انجام دهید؛ در اسرع وقت به محل کار شما مراجعه خواهد شد و مشکل بصورت حضوری بررسی و چاره اندیشی می شود؛

در این مرحله ممکن است، مشکل نیازمند تعمیر یا تأمین قطعه باشد، در این حالت ملزومات به شما اعلام می شود و شما می بایست از طریق اتوماسیون اداری بخش «ایجاد مدرک» --> «فرم خرید تجهیزات کامپیوتری» درخواست خرید تجهیزات/تعمیر تجهیزات را ثبت نمایید.

نکته 1: بطور حتم در قسمت سمت چپ بالای «فرم خرید تجهیزات کامپیوتری» می بایست نام دارایی مربوطه را ثبت نمایید. این نام دارایی در بیمارستان پانزده خرداد بصورت برچسب بر روی تجهیزات ثبت شده است و با یکی از پیشوندهای ذیل همراه می باشد:

رایانه ها: PC0301-0xxx چاپگرها: Pr0301-0xxx اسکنرها: SC0301-0xxx صفحه نمایش: M0301-0xxx

و در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی مهدیشهر با یکی از پیشوندهای ذیل همراه می باشد:

رایانه ها: PC0318-0xxx چاپگرها: Pr0318-0xxx اسکنرها: SC0318-0xxx صفحه نمایش: M0318-0xxx

نکته 2: درخواست ثبت شده می بایست به مدیریت داخلی بیمارستان ارجاع گردد و پس از تأیید ایشان و ارجاع به مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه و تأیید آن مدیریت، تأمین مالی و در نهایت تعمیر یا خرید تجهیزات مورد درخواست ادامه فرآیند بهسازی/راه اندازی تجهیزات معیوب از سوی کارشناسان واحد فناوری اطلاعات بیمارستان قابل پیگیری و اقدام می باشد.

بدیهی است در صورت عدم تأمین سخت افزار مورد نیاز، واحد فناوری اطلاعات بیمارستان هیچ اقدام ویژه ای را نمی تواند انجام دهد.

نکته 3: در تمام مراحل مسئولیت ثبت، پیگیری و به نتیجه رسیدن درخواست جهت تسریع امر برعهده کارشناس متقاضی یا مسئول واحد متقاضی می باشد.

آقای مهندس  امیر عباس صبوری
تهیه کننده:

آقای مهندس امیر عباس صبوری

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *